Huilende miss Padilla - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Konink - WaarBenJij.nu Huilende miss Padilla - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Konink - WaarBenJij.nu

Huilende miss Padilla

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 April 2014 | Spanje, Murcia

Ja, mensen… hier ben ik weer en ik leef nog steeds. Het is echt schandalig lang geleden dat ik wat heb geschreven, maar ik houd het allemaal niet meer zo goed bij. Ik heb denk ik toch niet zoveel discipline voor dit. Maar ik zal mijn best doen om het vanaf nu weer wat beter te gaan bijhouden. Ik ben nog blijven hangen in eind februari, maar ik zal allemaal even kort vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt.

Het was zover, tijd voor het eerste bezoek hier in Murcia. Maandagochtend gaan we vroeg uit de veren om de bus naar Alicante te nemen en de vriendinnen van Claudia op te halen. Thuis lekker geluncht met z’n allen en toen was het tijd om naar de UCAM te gaan, we beginnen deze dag namelijk met de tweede cursus Spaans. We zijn nu allemaal ingedeeld op niveau, dus als het goed is zijn de mensen in onze klas net zo slecht in Spaans als wij zijn! Op stage eigenlijk weinig meegemaakt. Ik heb wel gemerkt dat ik hier wel een beetje de assistent ben, dus ik mag oppassen op vooral de ‘special need students’. Na stage hebben we Murcia laten zien aan Maaike en Lieke.
Met z’n vijven hebben we lekker tapas gegeten bij de Londen Calling, een klein kroegje waar op woensdagavond Erasmus avond is. Alle hapjes waren voor €1,- dus dat is het proberen toch waard. Bij binnenkomst wisten we eigenlijk niet zo goed wat we moesten doen. Richard en ik gingen maar in de rij staan (want dat deed iedereen) en hebben uiteindelijk wat hapjes besteld. Dit was maar goed ook, want op was ook echt op, dus naar vier hapjes tapas was het dan ook wel gedaan hier. Na het tapas eten zijn we naar Iberos gegaan om hier lekker wat te drinken met z’n allen. Claudia en ik gingen naar de bar om een kan sangria te bestellen en bier voor Richard. Wij hadden van de dames uit onze klas geleerd hoe we een kan sangria moesten bestellen in het Spaans, maar we hadden het toch niet zo goed onthouden… ik bestelde vol vertrouwen een ‘caja de sangria’ en de barman keek ons toch raar aan. Hij begreep er niks van, dus Claudia probeerde in het Spaans nog ‘uno litro’, maar ook dit werkte niet. Hij begon wat te lachen en pakte een glas, maar dat was niet goed, wij wilden een kan!! Uiteindelijk hebben we het hem duidelijk kunnen maken, lekker wat gedronken en zijn we lekker uit geweest bij de Badulake.
De volgende dag vertelden wij onze docent wat er was gebeurd bij het bestellen van een kan sangria en ja hoor, miss Padilla lachte ons gewoon recht in ons gezicht uit. Ze had de tranen letterlijk over haar wangen rollen. Wat blijkt nou… wij hebben geen kan sangria besteld, maar een DOOS sangria! Niet zo gek dus dat de barman ons niet begreep. Miss Padilla heeft ons maar even geleerd hoe we wel echt een kan sangria moeten bestellen, dus voor wie het wil weten… una jarra de sangría!
Ook zijn we met Maaike en Lieke lekker uit eten geweest bij het plein met de kathedraal. We hadden hier namelijk een pizzeria gevonden waar we 50% korting kregen. Maar wij zullen wij niet zijn als ook dit mis kan gaan, want die pizza’s kregen we dus mooi niet voor de helft van het geld. Deze actie was namelijk alleen voor overdag en niet voor in de avond en dit stond maar met hele kleine koeieletters op alle muren en deuren van het restaurant, oeps!
Omdat carnaval er natuurlijk aan zit te komen, moesten we ook een goede carnavalsoutfit scoren. Ik had wel wat meegenomen van thuis, maar we wilden toch met z’n allen wat leuks vinden. Uiteindelijk is het Mickey en Minnie Mouse geworden. Met z’n vijven hebben we carnaval gevierd in de Badulake, maar dit stelde helaas niet zoveel voor. Gelukkig hadden we deze avond alleen onze oren meegenomen in een tasje, zodat dit tasje mooi aan de kapstok kon hangen, want niemand was verkleed. Voor de dames tijd om te vertrekken en voor Claudia en mij een spannende periode vol leugens en smoesjes.

Wij hadden namelijk contact gehad met Robbin, een vriend van Richard, en hij wilde wel graag langs komen hier in Murcia als verrassing. Hij zou een paar dagen komen, maar wel rondom carnaval dus hier moest veel voor geregeld worden en dus waren Claudia en ik steeds weg om te gaan shoppen en bleef Richard alleen thuis. Niet dat hij dit heel erg vond, want dan kon die lekker voetbal kijken! Zaterdags was het dan zover, we moesten weer vroeg uit bed om alles schoon te maken. Na het schoonmaken moesten we met een goede smoes met z’n drieën naar het busstation in Murcia. We gingen wel even uitzoeken hoe Lauren en Britt naar Murcia moesten komen, want die kwamen tenslotte al over 4 weken…
Op het station hebben we ongeveer een half uur rondjes gelopen met steeds meer smoesjes, want de bus waar Robbin in zat kwam maar niet. Uiteindelijk kwam die eraan en Richard was zeer verrast! Missie geslaagd.
’s Avonds hadden we meteen feest, want het is carnaval! Met z’n vieren opstap naar Aguilas, want hier is het grootste carnavalsfeest. Met een vertraging van maar drie kwartier (het blijft Spanje) gingen we op weg. We hebben genoten van de mooie optocht met allemaal Braziliaanse kostuums. Snel wat gegeten midden op straat en lekker gefeest. Ook allemaal midden op straat! Alle vier zijn we weer een hele mooie ervaring rijker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 7051

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 04 Juli 2014

Murcia

Landen bezocht: