Zomaar wat dingen - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Konink - WaarBenJij.nu Zomaar wat dingen - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Konink - WaarBenJij.nu

Zomaar wat dingen

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

05 April 2014 | Spanje, Murcia

Op stage heb ik nou toch wat meegemaakt. Op dinsdag het eerste uur ben ik altijd oppasser. In deze groep zit namelijk een zwaar autistische jongen en niemand kan met hem omgaan en dus wordt ik er altijd naast gezet om hem bezig te houden. Vandaag was de jongen in kwestie alleen niet zo goed gehumeurd en dat heb ik geweten ook. De jongen praat alleen maar Spaans en ik Engels, dus we begrijpen elkaar nooit zo goed wat het niet makkelijker maakt voor hem. Hij wilde iets, maar ik begreep hem steeds niet en op een gegeven moment beet hij mij gewoon in mijn arm. Gelukkig was het koud op stage en had ik mijn jasje nog aan, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Heel bijzonder, maar toch weer een ervaring rijker. Ook is er bij ons op stage een nieuwe rage. Alle kinderen maken van elastiekjes armbandjes en ik begin ook ondertussen een aardige verzameling te krijgen. Echt super leuk en lief van al die lieve Spaanse kindjes hier!
Aangezien Robbin er nog was, hebben we even de toeristen uitgehangen. Claudia en ik waren namelijk al eens bij de ‘tourist information’ geweest en hier gevraagd wat we in Murcia allemaal moesten doen. De mevrouw sprak niet echt heel goed Engels, maar ze had drie dingen omcirkeld op de plattegrond wat iets was in de trant van ‘Arabic remains’. Hier gingen wij dus vol goede moed naar opzoek, maar we hebben de mevrouw denk ik niet helemaal goed begrepen, want veel verder dan een paar gebouwen zijn we niet gekomen.

Claudia en ik wilden een leuk grapje uithalen bij Richard. Op zijn blog krijgt hij namelijk steeds reacties van een of ander Y.L. en hier is die nogal van onder de indruk. Deze persoon heeft namelijk ooit eens geschreven dat hij/zij een kaartje heeft gestuurd met Valentijnsdag en Richard houdt de brievenbus hier dan ook heel erg goed in de gaten. Hierdoor zijn wij op het idee gekomen om hem een brief te schrijven namens Y.L. Met z’n tweeën hebben wij hier echt de grootste lol om gehad om dit allemaal te organiseren. We hebben een handschrift nagemaakt, een enveloppe gekocht (de postzegel konden we nog niet vinden) en een hele mooie tekst bedacht. Toen bedachten we ons dat het niet erg geloofwaardig zou zijn als er op deze brief geen stempel vanuit Nederland zou zitten. We hebben dus een klein beetje hulp ingeschakeld vanuit Nederland. Sander heeft de brief op de post gedaan en zijn moeder heeft de enveloppe geschreven, zodat het wel een vrouwen handschrift zou zijn. Het moment was dan eindelijk daar, na 5 dagen wachten!! De brief lag in de brievenbus. Het was maar goed dat Claudia en ik alleen waren en konden we dus even uitlachen voordat we naar Richard moesten. Hij opende de brief en viel helemaal stil! Grap geslaagd en hij heeft ons geen moment verdacht! Helaas duurde de grap niet al te lang, want ondertussen weet hij al dat wij het waren haha.

Ook heb ik nog weer een leuke blunder over het leven hier in Spanje, of nou ja, ons leven. We hadden allemaal niet zo heel veel zin om te koken, dus hadden we bedacht om lekker lasagne in de oven te doen. Dit was niet zo’n heel goed plan, want de lasagne was na 10 minuutjes in de oven toch wel een beetje heel erg zwart… tja en dan, dan maar pizza halen bij de Domino’s om de hoek. Claudia en ik gingen op stap om de pizza te halen. Ik heb het al een aantal keer benoemd, maar het moet nog een keer gezegd worden, de mensen hier in Spanje kunnen echt geen woord Engels! Dus wij moesten de pizza bestellen in het Spaans. Dit ging ons al aardig af, maar we wilden ze wel meenemen naar huis. Helaas kenden ze zelfs het woord ‘Take away’ niet en moesten wij duidelijk maken dat we de pizza thuis wilden eten. Ik gooide er dus een hele mooie Spaanse zin in, al zeg ik het zelf: ‘pizza a la casa’. Toch begreep de beste meneer de pizzabakker mij niet helemaal. In plaats van het woordje ‘a’ had ik namelijk ‘in’ moeten zeggen (pizza in la casa). Het is maar even dat je het weet, maar verder is Spaans echt wel een hele leuke taal hoor! Met z’n drieën hebben we lekker genoten van wel twee hele pizza’s, want drie bestellen lukte toch niet helemaal. Om deze geweldige goede avond te vieren is Richard naar de bakker bij ons beneden geweest en hebben we onszelf getrakteerd op taart en deze waren zoooo lekker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1626
Totaal aantal bezoekers 7040

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 04 Juli 2014

Murcia

Landen bezocht: